Aloitus



Kouluprojekti: oppimispäiväkirjan kirjoittamista opintojaksolla "käyttöliittymien kehittäminen"

Opintojakso on kiinnostava. On mielenkiintoista oppia Internet-sivustojen tekoa ryhmässä. Haasteina näen ryhmän toiminnan jaottelun ja päätettyjen yhteisten asioiden toteuttamisen. Haluan kurssilta arvosanaksi 4:n ja olen valmis työskentelemään sen eteen.

Olen aiemmin tehnyt html-pohjaisia nettisivuja omiin tarkoituksiini, mutta näin laajaa sivustoa en ole ollut rakentamassa. Lisäksi käytettävä työkalu; Dreamweaver on minulle ennestään tuntematon.

Projekti on lähtenyt valmistelujen osalta hyvin liikkeelle. Ryhmällemme on jo muodostunut kuva siitä mitä kukin tekee noin pääpiirteissään. Olemme jakaneet rooleja ryhmän sisällä ja käyneet läpi aiempaa kokemustamme nettisivuista. Näyttäisi siltä ettei kukaan ole alan huippu-osaajia..

Lainasin koulun kirjastosta kirjan: "Viesti verkossa - Digitaalisen viestinnän käsikirja, 2007" erästä toista kouluprojektia varten. Kirja käsittelee molempien kurssien aiheita - saan tehtyä kirjasta esitelmän toiselle kurssille, sekä saan lisää tietoa koskien verkkoprojektiamme!

Jokelan tradegian jälkeinen keskustelu on jälleen nostattanut esiin Internet-sensuurin, joka erään "kivääriliiton" edustajan mielestä on riittämätöntä. Nuoret imevät hänen mukaansa vaikutteita netistä ja omaksuvat mm. Internet-peleissä tapahtuvan väkivaltamaailman omaksi maailmankuvakseen. Kiväärimies sulkisi Internetin aaltokoneiden hanat jos vain pystyisi. Kuitenkin kritisoija edustaa aseita, joiden ainoa tarkoitus on edesauttaa tarkoituksellista kuolemista. Monenko bitin olette kuulleet tappavan vielä tähän päivään mennesseä?

Jokelan surmaajan päiväkirjasta:

"Älkää syyttäkö elokuvia, joita katson, musiikkia jota kuuntelen, pelejä joita pelaan tai kirjoja joita luen. Ei, niillä ei ole mitään tekemistä tämän kanssa."